Maiken Krog Andersen, Slangerup, har hovedsageligt brugt stoffer i sarte farver til det fine puttetæppe i sarte farver.

DPF 2023 i Roskilde blev en god oplevelse: gode lokaler, plads mellem standene, fine udstillinger, få men gode butikker, mange besøgende på Projekt Puttetæppers stand.
I løbet af weekenden fik vi 35 toppe fra forskellige samt 52 færdige tæpper, heraf 16 fra Quilteqvinderne i Greve. Der var rigtigt mange, som besøgte vores stand, både folk vi kendte, men også mange ny ansigter, og flere meldte sig som tæppetanter.


Lisbeth Lau Adrian har syet puttetæppet af egne stoffer. Mønsteret er fra Elisabeth Hartmann. Tak til Hanne Bech for at sende den helt rigtige pakke orange batikstoffer!

Inger Olsen, Tølløse, har syet den flotte broken 4-patch top af tæpper fra tantetræf. Monteret af Lisbeth Lau Adrian med mellemfor finansieret af bogsalg og en doneret bagside.

D. 2. og 3. august var styregruppen samlet hos mig, Karin, til et par arbejdsdage. Vi var bl. a. på Julemærkehjemmet i Hobro, som Lisbeth og Bente ikke har besøgt før. Her blev vi hjerteligt modtaget af den søde sekretær, Lina, der havde sørget for kaffe til os. Hun beklagede, at børnene ikke var hjemme, men på gåtur til Bramslev Bakker. Hun og pedel Kim hjalp os med at flytte de73 medbragte puttetæpper til den lune lagerplads.


Jeg har været i kasserne med grå og gule rester. Det blev til dette tæppe efter mønster fra Patchwork Køge. Mellemfoeret er doneret af HANNES patchwork og bagside af QuilteQuinderne i Greve

Gitte Marcher, Greve, har sendt billeder af to puttetæpper, og hun skriver: Det blå tæppe er syet af stof fra tantetræf. Mellemfoer er doneret af Hannes HANNES patchwork og bagsiden af QuilteQuinderne i Greve. Det brune tæppe er bundstoffet fra tantetræf. Mellemfoer er doneret af HANNES patchwork og bagside er doneret ag QuilteQuinderne i Greve.


Bente Gaard skriver: Tæppe syet af egne og donerede stoffer, doneret b.l.a. af Charlotte Södergren.

Endnu et tæppe til et barn, der elsker musik syet af Pia Ravn. Monteret og quiltet af Marianne Jensen Ølstykke.

Maj-Britt Gisselø , Ringsted, har syet det flotte grønne puttetæppe med 3D effekt. Og se lige bagsiden – mon vi er i Polynesien?


På Kreativt MidsommerMarked 2023 modtog Projekt Puttetæpper flere dejlige donationer:
Annette Wandler: 2 bagsider, 12 kæmpestore log-cabin blokke og en UFO
Susanne Rasmussen: batikstoffer fra Liberia
Boet efter Lone Sennelhaack (tidl. Formand for Kalundborg Quilterne) en sækfuld stoffer
Bente Bøjstrup ryddede lidt op (hun tømte 4 skuffer)
Else Larsen: kilometervis af quilte- og sytråd.
Vi takker for alle donationerne, som vil blive uddelt til tæppetanterne.






Disse store blomstertryk et fra et dødsbo, de var udbudt på Tantetræf, på Quiltefestivalen I Aulby og på Kreativt MidsommerMarked 2023 uden at blive afsat.
På Kreativt MidsommerMarked havde Patchwork Stalden udstillet et tæppe, som inspirerede Lisbeth Adrian til at bruge blomsterne. Tak til Laila, BaliQuilt, for at finde det rigtige grønne stof til rammerne. Mellemfor og bagside fra Lisbeths lager.

Top syet af Pia Ravn. Monteret og quiltet af Marianne Jensen Ølstykke

Lisbeth Adrian fortæller: På sidste tantetræf vise Birgit Glusing starten på et medaljon tæppe, hun lavede af UFO blokke, demo-blokke og andet der lå i skuffen. Så jeg åbnede min skuffe med UFO blokke (uha uha, den var meget fuld) og fandt forskelligt frem, der kunne matche i farver. Noget er egne UFO ‘er, noget er fra donationer, og noget er baner, piller af indleverede toppe i overstørrelse. Yderst lavede jeg en strimmelbort af rester i tæppets farver. Det blev ikke en traditionel medaljon quilt, men jeg er godt tilfreds. Til bagsiden samlede jeg en bunke “krumme” blokke, der også lå I UFO skuffen, med et gitter af sorte strimler (fra restekassen). Mellemfor fra eget lager, og så afsted til et julemærkehjem.


D. 10. juli var Anders og jeg på Julemærkehjemmet Fjordmark med 100 flotte puttetæpper, måske kan du finde det tæppe, du har syet, på billederne. 225 km i styrtregn, tordenvejr og voldsom trafik – det var ikke sjovt at køre i, hjemturen var dog knapt så slem. Vi holdt frokostpause lige ved siden af Fjordmark, helt nede ved fjorden – Fjordmark ligger på et helt vidunderligt sted.


